DEZBATERE PE TEMA “ANTICORUPŢIA: CE ROL PENTRU UNIVERSITĂŢI?”
Actualizat: October 17th, 2016 la 08:42 am
Articol scris de Mădălina Liedl, studentă în anul III la Specializarea Jurnalism
Luni, 10 octombrie, a avut loc dezbaterea pe tema ,,Anticorupţia: ce rol pentru universităţi?’’ în incinta anfiteatrului A01 din Universitatea de Vest. Acest eveniment a fost organizat de Asociaţia Studenţilor de la Ştiinţe Politice (ASPFC). Au participat 8 vorbitori dintre care dl. Robert Reisz – decan al Facultăţii de Ştiinţe Politice, Dana Ţurcan – Preşedintele ASPFC, Bogdan Crişan – preşedinte OSUT, precum şi un reprezentant din sfera jurnalismului în persoana Melaniei Cincea. În cadrul dezbaterii s-a discutat despre problema corupţiei în universităţi la nivel de licenţă, master şi doctorat.
Evenimentul şi-a propus să informeze studenţii cu privire la oportunitatea implementării unui curriculum academic unitar anticorupţie şi constituirea de task force-uri academice interdisciplinare anticorupţie. Dezbaterea a avut loc în contextul schimbării ideologiei propuse de noua Strategie Naţională Anticorupţie 2016-2020. De asemenea, expunerea punctelor de vedere din cadrul dezbaterii va fi înregistrată într-un ,,Raport al evenimentului’’ care va fi publicat pe site-ul Administraţiei Prezidenţiale.
Dezbaterea a început prin prezentarea temei şi a invitaţilor, iar vorbitorii au explicat ce se doreşte prin acest nou curriculum şi faptul că se caută noi metode anticorupţie în universitate. Tot în cadrul discursului, Claudia Cristescu, lector în cadrul UVT, a scos în evidenţă faptul că peste Atlantic există programe anticorupţie mult mai bune, şi chiar şi Bucureştiul se poate lăuda cu un master şi un postuniversitar despre integritate şi anticorupţie. Un alt vorbitor a scos în evidenţă faptul că ideea principală a proiectului este implementarea unui curs postuniversitar pe tema eticii. Adevărata problemă dezbătută a fost legată de modalitatea de evaluare a studentului la acest nou curs. Prof. dr. Robert Reisz, decanul PFC, a subliniat faptul că această ,,idee de anticorupţie trebuie să înceapă prin schimbarea comportamentului educatorului şi al educabililor’’. Un alt subiect abordat a fost ideea de plagiat şi modul în care sunt sancţionaţi, mai mult sau mai puţin, cei vinovaţi.
Discuţia a fost liberă, fiecare participant şi-a exprimat părerea argumentată, au fost şi momente de interacţiune cu publicul, iar una dintre concluziile finale a fost că anticorupţia trebuie să înceapă prin schimbarea comportamentului uman.